Reklamační řád
Obecné:
Tento reklamační řád je platný od 1. května 2009 a ruší platnost předchozích reklamačních řádů. Reklamační řád popisuje běžnou obchodní spolupráci mezi kupujícím a společností Nokla Mobile s.r.o.. (dále jen prodávající).
Délka záruky:
Záruční doba začíná běžet od převzetí zboží kupujícím. Záruční doba je 12 měsíců. Prodávající může tuto zákonnou lhůtu prodloužit. Délka záruční doby je vždy vyznačena na záručním listě (ve sloupci záruka). Záruční doba se skládá ze zákonné lhůty a prodloužené lhůty. V rámci zákonné záruční lhůty se reklamace řídí Občanským zákoníkem č.40/1964 Sb. §619-627 s přihlédnutím k tomuto reklamačnímu řádu. U prodloužené lhůty se reklamace řídí výhradně tímto řádem.
**Při prodeji použitého zboží prodávající ze zákona neodpovídá za vady z opotřebení které se projeví později. Prodávající odpovídá podle § 616 odst. 1 obč. zák. pouze za vady, které prodávaná věc má již při převzetí (což musí kupující prokázat), přičemž se za takové vady nepovažují vady odpovídající míře běžného opotřebení. Pokud se však vada vyskytne v prvních šesti měsících po převzetí zboží, musí prokazovat prodávající, že vada vznikla teprve po převzetí zboží - pokud to neprokáže, zákon stanoví v § 616 odst. 4 vyvratitelnou domněnku, že se jedná o vadu, která již existovala v době převzetí.
U podnikatelských subjektů při prodeji nového zboží je záruční lhůta 12 měsíců a lhůta reklamace je 90 kalendářních dní.
Postup a podmínky reklamace:
Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, prodávající vadné zboží vymění za zboží se stejnými, nebo podobnými užitnými vlastnostmi od stejného, nebo jiného výrobce, nebo vystaví dobropis**.Stejný způsob vyřízení nastane v případě 3 stejných opakovaných vad na zboží.
Ve výjimečných případech zboží v rámci urychlení reklamačního procesu vyměnit vadné zboží za bezvadné (nové, či opravované) zboží, stejných parametrů. Při zakoupení rezervovaného zboží na prodejně se již nejedná o objednávku ale o nákup zboží( nejedná se tudíž o prodej při komunikaci na dálku - internetový prodej ).
*** Reklamovat zboží z bazaru (avšak vždy jen pro vadu existující již při převzetí, je možné podle § 626 odst. 3 obč. zák. nejpozději do 12 měsícù).
Spotřebitel může požadovat u prodávajícího bezplatnou opravu nebo bezplatné náhradní dodání spotřebního zboží. Kupující má právo na výměnu zboží jen tehdy, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. V tomto případě bude zboží vyměněno za stejný kus, případně vrácena již zaplacená částka zpět.
Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc zakoupena. Je-li však v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u podnikatele určeného k provedení záruční opravy. V případě, že není možné zajistit opravu tímto způsobem, zajistí opravu prodávající. Reklamace zboží prodávající vyřizuje bez zbytečného odkladu, maximálně však do 30 dní od data uplatnění reklamace kupujícím. Tato lhůta není závazná pro kupujícího, který při nákupu uplatňoval IČO a tudíž jeho vztah s prodávajícím upravuje Obchodní zákoník.Po vyřízení oprávněné reklamace se záruční doba prodlužuje o dobu trvání reklamace. V případě neoprávněné reklamace se záruční doba neprodlužuje, pokud prodávající o reklamaci (jejím zamítnutí) rozhodne ihned.
Doba trvání reklamace se počítá od druhého dne po přijetí do dne vyřízení reklamace. Nikoliv do vyzvednutí zákazníkem!) Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu kupujícího. Zákazník je povinen podle § 656 občanského zákoníku vyzvednout si věc nejpozději do jednoho měsíce od uplynutí doby, kdy oprava nebo úprava měla být provedena.Prodejce má právo zákazníkovi naúčtovat skladné a to ve výši 10 Kč/den. Nevyzvedne-li si zákazník věc ve lhůtě šesti měsíců ode dne, kdy byl povinen ji vyzvednout, má prodejce právo věc prodat. Je-li prodejci známa adresa zákazníka a jde-li o věc větší hodnoty, je zhotovitel povinen o zamýšleném prodeji objednatele předem vyrozumět a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k vyzvednutí věci. Dojde-li k prodeji nevyzvednuté věci, vyplatí prodejce objednateli výtěžek prodeje po odečtení ceny opravy nebo úpravy, poplatku za uskladnění a nákladů prodeje. Právo na výtěžek prodeje musí zákazník uplatnit u prodejce.
Reklamaci se rozumí porucha přístroje, způsobená výrobní závadou nebo vadným materiálem. Jako závada přístroje se neuznává nastavení WAP a MMS na telefonním přístroji. V případě že zákazník žádá o výstavení duplikátu daňového dokladu staršího více ja 3 měsíce, účtujeme přiměřené náklady které nám tímto vniknou.( cca. 1000 Kč )
Pro uznání reklamace je nutné splnit tyto podmínky:
Prokázat že výrobek byl zakoupen u naší společnosti.
Záruka se nevztahuje na závady vzniklé špatnou obsluhou, neodborným, nebo nepřiměřeným zacházením, použitím a instalací, které jsou v rozporu s uživatelskou příručkou, nebo poškozením účinky přepětí v rozvodné síti. Záruka se také nevztahuje na poškození zařízení nadměrným mechanickým opotřebením.Záruka se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. U věcí prodávaných za nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána. Záruka se nevztahuje na zboží s porušenými ochrannými pečetmi, informativními nálepkami, sériovými čísly atd. Po převzetí zboží do reklamace prodejce neručí za obsah uložených dat a nastavení a důrazně doporučuje zálohovat data z telefonu před posláním zboží do reklamace. Spotřebitel má právo do 14 dnů od doručení zboží na odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny. V případě že je kupujícím obchodní společnost nebo firma řídí se vztah mezi smluvními stranami obchodní zákonník a v tomto případě kupující nemá právo na odstoupení od smlouvy do bez udání důvodu do 14 dní.
Převzetí zboží, odpovědnost za vady zboží a záruka:
Kupující má právo uplatnit záruku pouze na zboží, které vykazuje vadu, vztahuje se na něj záruční lhůta a bylo zakoupeno u prodávajícího.
Kupujícímu doporučujeme prohlédnout si zboží bezprostředně při jeho převzetí. Pokud zjistí mechanické poškození obalu výrobku, doporučujeme vyhotovit záznam o poškození za přítomnosti dopravce. Odpovědnost za poškození v průběhu přepravy nese dopravce, jelikož veškeré zboží je pojištěno. Na základě vyhotoveného záznamu bude zákazníkovi po uzavření škodní události s dopravcem poskytnuta přiměřená sleva nebo dodán nový výrobek.
Reklamace mechanického poškození výrobku, které nebylo patrné při převzetí zásilky, je nutné uplatnit neprodleně po jejich odhalení, tj. ihned po prvním použití výrobku( prvním použitím se rozumí následující pracovní den ). Pozdější reklamace mechanického poškození výrobku bude považována za závadu způsobenou kupujícím a reklamace bude automaticky zamítnuta. Před prvním použitím doporučujeme kupujícímu prostudovat záruční podmínky včetně návodu na obsluhu a následně se těmito informacemi důsledně řídit.
Při běžném používání výrobku, mohou vzniknout vady z opotřebení. Některé výrobky (baterie apod.) mají nižší životnost, než je zákonem stanovená záruční lhůta.
Záruční doba všem osobám, používajícím výrobek pro účel podnikání nebo obchodu s daným výrobkem, není stanovena Občanským zákoníkem a stanovuje ji konkrétní dovozce či výrobce.
V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (tzv. rozpor s kupní smlouvou), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
V případě, že bylo zboží zakoupeno na firmu (IČO), postupuje se při reklamaci podle obchodního zákoníku.
Kupující může vadné zboží na reklamaci zaslat přepravní službou na adresu provozovny. Balík by měl být označen viditelně “REKLAMACE” a obsahovat: Reklamované zboží, podrobný popis závady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zpáteční adresa, tel.číslo.). Zpáteční cestu (po vyřízení oprávněné reklamace) hradí prodávající. Jde-li o věci použité, neodpovídá prodávající za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí kupujícím. Prodávající odpovídá podle § 616 odst. 1 občanského. zák. pouze za vady, které prodávaná věc má již při převzetí přičemž se za takové vady, nepovažují vady odpovídající míře běžného opotřebení. Pokud se však vada vyskytne v prvních šesti měsících po převzetí zboží, musí prokazovat prodávající, že vada vznikla teprve po převzetí zboží - pokud to neprokáže, zákon stanoví v § 616 odst. 4 vyvratitelnou domněnku, že se jedná o vadu, která již existovala v době převzetí. Nejde však o záruku (tou je totiž odpovědnost za vady, které se projeví až po převzetí zboží).
Reklamovat zboží z bazaru (avšak vždy jen pro vadu existující již při převzetí, je možné podle § 626 odst. 3 občanského. zák. nejpozději do 24 měsíců ode dne převzetí (pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na zkrácení této lhůty, která však nesmí být nikdy kratší než 12 měsíců).
Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí plnění. Kupující nemůže od smlouvy odstoupit podle § 53 odstavce 7 pokud dodávka zboží a jeho cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli dodavatele, jakož i zboží které podléhá rychlému opotřebení nebo zastarání.Poskytuje-li dodavatel plnění spotřebiteli bez objednávky, není spotřebitel povinen dodavateli jeho plnění vrátit ani jej o tom vyrozumět.
Nárok na bezplatnou záruční opravu zaniká pokud:
- kupující nedodržuje a neřídí se pokyny manuálu.
- pokud zařízení není funkční z důvodu chybné instalace
- byl do zařízení proveden neodborný nebo neoprávněný zásah.
- byla závada způsobena cizími látkami vniklými do zařízení.
- vadu způsobil zákazník skladováním nebo provozováním zařízení ve vlhkém, prašném, chemicky
agresivním či jinak nevhodném prostředí.
- vada vznikla mechanickým poškozením vinou zákazníka.
- poškození vzniklo vlivem neodvratné události ( např. živelná pohroma )
- zařízení bylo připojeno na jiné než předepsané napájecí zařízení.
- byla poškozena nebo zcela odstraněna bezpečnostní plomba.
Vymezení pojmů
Počítání času
- Lhůta určená podle dní počíná dnem, který následuje po události, jež je rozhodující pro její počátek. Polovinou měsíce se rozumí patnáct dní.
- Konec lhůty určené podle týdnů, měsíců nebo let připadá na den, který se pojmenováním nebo číslem shoduje se dnem, na který připadá událost, od níž lhůta počíná. Není-li takový den v posledním měsíci, připadne konec lhůty na jeho poslední den.
- Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty nejblíže následující pracovní den.
Reklamace zasílejte na adresu:
Důležité upozornění:
Reklamované zboží zakoupené v našem e-shopu, posílejte na výše uvedenou reklamační adresu. Do zásilky nezapomeňte přiložit dopis s popisem důvodu reklamace, zpáteční adresou a kontaktním tel. spojením.
Zrušení Objednávky :
Zrušení objednávky ze strany provozovatele internetového obchodu, společnosti Klass Distributions s.r.o.
Dodavatel není povinen akceptovat návrh spotřebitele na uzavření smlouvy z těchto smluvních důvodů:
- zboží se již nevyrábí nebo nedodává
- zboží je dlouhodobě nedostupné
- cena zboží se výrazným způsobem změnila nebo byla chybně stanovena
V případě, že tato situace nastane, Vás budeme informovat emailem nebo telefonicky a případně se s Vámi domluvíme na dalším postupu (náhrada objednaného zboží jiným, zrušení objednávky, ...). V případě, že zboží nemá náhradu, bude z objednávky jen zrušeno.

